Køb VERS FOR VÆGTERE her

torsdag den 10. marts 2016

Der er nåde nok for os

Hej
I januar mødtes jeg med en lille flok sangskrivere for at skrive sange til SommerOase. Det kom der bl.a. den her lovsang ud af, som jeg har skrevet sammen med Joachim Hejslet Jørgensen. Det er Jesper Rais der har lavet video'en.

Du kan downloade tekst og akkorder her

Læs mere om sangen herunder...



En lørdag i januar mødtes jeg med en lille flok sangskrivere for at skrive nye sange til SommerOase. Inspireret af Efeserbrevets sprudlende lovprisninger og Morten Hørnings temaoplæg ”Genopdag menigheden” gik vi i gang. Vi ville ikke bare skrive gode sange, men søgte at udtrykke det som er på Guds hjerte for menighederne og for DanskOases bevægelse. Det kom der et par gode lovsange ud af, bl.a. "Der er nåde nok for os"

I sangen starter vi ved korset. Joachim og jeg forstillede os at det store ”vi”, Guds folk, er samlet rundt om korset, hvor vi tager imod nåden fra Ham. Jo mere vi nærmer os korset, desto mere nærmer vi os også hinanden
Nåden bliver derved ikke bare for den enkelte af os, men for fællesskabet. Kærligheden fra Gud hænger sammen med den indbyrdes kærlighed. Ved korset ser vi Gud i den kristne bror og søster som vi står ved siden af.
Vi håber at sangen må være en hyldest til Jesus og at den samtidig må udtrykke en vision for Hans menighed.
"Der er nåde nok for os" er skrevet til SommerOase, hvor Joachim og jeg leder lovsang.

- Arvid

Ingen kommentarer:

Send en kommentar